Шановні відвідувачі "Очаківщини", хто небайдужий до історії та новин району, сайт безкоштовно опублікує любі Ваші матеріали, зі збереженням авторського права.
Запрошую до співпраці всіх, як професіоналів, так і аматорів.



Очаківська ОДПІ ГУ Міндоходів у Миколаївській області надає роз’яснення  щодо застосування  податкового компромісу:

 

Податковий компроміс - це режим звільнення від юридичної відповідальності платників податків та/або їх посадових (службових) осіб за заниження податкових зобов’язань з податку на додану вартість за будь-які податкові періоди до 1 квітня 2014 року з урахуванням строків давності, встановлених статтею 102 Податкового Кодексу України (далі ПКУ).

Податковий компроміс розповсюджується виключно на факти заниження податкових зобов’язань з податку на додану вартість (у зв’язку із завищенням податкового кредиту).

Під заниженням податкових зобов’язань слід розуміти неправомірне формування платником податків даних податкового обліку (формування податкового кредиту з податку на додану вартість) у податкових періодах до 1 квітня 2014 року, що призвело до заниження належних до сплати сум податкових зобов’язань.

Під строками давності згідно із статтею 102 Кодексу розуміється визначення грошових зобов’язань протягом 1095 днів з дня, що настає за останнім днем граничного строку подання податкової декларації, а якщо така декларація була подана пізніше, - за днем її фактичного подання. 

Одна  із процедур податкового компромісу це добровільне декларування платником податків занижених податкових зобов’язань з податку на додану вартість (далі ПДВ) у відповідних податкових звітних періодах до 1квітня 2014 року.

Податкові зобов’язання згідно із процедурою податкового компромісу сплачуються платником податків до бюджету у розмірі 5 відсотків від суми заниження податкового зобов’язання. При цьому штрафні санкції до платника податків не застосовуються, а пеня відповідно не нараховується.

До затвердження форми уточнюючого розрахунку для застосування податкового компромісу платник податків подає уточнюючий розрахунок за діючою формою разом із Заявою про компроміс (у довільній формі)  та Переліком (описом) операцій, щодо яких здійснено уточнення показників податкової декларації (у довільній формі).  Слід зазначити, що до автоматизації процесів приймання та обробки зазначених документів, усі документи подаються та приймаються на паперових носіях.

Початок застосування процедури податкового компромісу з дня набрання чинності Закону  №63 17.01.2015 та може тривати протягом 90 днів. Процедура досягнення податкового компромісу триває не більше 70 календарних днів з дня, наступного за днем подання уточнюючого розрахунку, або відповідної заяви про застосування податкового компромісу.

Контролюючий орган протягом  10 робочих днів  з дня, наступного за днем подання уточнюючого розрахунку, Заяви про компроміс та Переліку (опису) приймає рішення про необхідність або відсутність необхідності проведення документальної позапланової перевірки.

Для колегіального розгляду такого рішення в ДПІ  створюється спеціальна комісія. За підсумками  колегіального розгляду  такої комісії  складається  Протокол з висновками щодо необхідності або відсутності необхідності проведення документальної позапланової перевірки.

Якщо колегіальна комісія дійшла до висновку щодо відсутності необхідності проведення документальної позапланової перевірки складається проект відповідного  рішення у вигляді листа який направляється  рекомендованим листом з повідомленням про вручення чи вручається особисто. День отримання платником податків рішення контролюючого органу є днем узгодження податкового зобов’язання, яке підлягає сплаті протягом 10 календарних днів з дня, наступного за днем узгодження.

У випадку висновку комісії  щодо необхідності проведення документальної позапланової перевірки  рішення про застосування  податкового компромісу буде  прийматись після  проведення перевірки.

 

Щодо  порядку надання уточнюючого розрахунку з ПДВ.

До затвердження окремої форми уточнюючого розрахунку платникам ПДВ, які бажають скористатись податковим компромісом відповідно до вказаного підрозділу Кодексу, слід використовувати форму уточнюючого розрахунку податкових зобов’язань з ПДВ у зв’язку з виправленням самостійно виявлених помилок, яка затверджена наказом Міністерства фінансів України від 23.09.2014 № 966 та зареєстрована у Міністерстві юстиції України 14 жовтня 2014 року за № 1267/26044 . Уточнюючий розрахунок подається разом з Заявою про компроміс (приклад форми додається – додаток 1) та Переліком (описом) операцій (приклад форми додається – додаток 2), щодо яких здійснено уточнення показників податкової декларації тимчасово на паперовому носії.

З метою застосування податкового компромісу платник подає окремий уточнюючий розрахунок з ПДВ разом із Заявою про компроміс та Переліком (описом) операцій за кожний окремий звітний період.

Оскільки процедура податкового компромісу застосовується за будь-які податкові періоди до 1 квітня 2014 року з урахуванням строків давності, встановлених статтею 102 цього Кодексу (пункт 1 підрозділу 92 розділу ХХ Кодексу), подання уточнюючих розрахунків з ПДВ обмежується звітними періодами (місяць, квартал), які припадають на період з квітня 2011 року по березень 2014 року включно.

У разі уточнення показників декларації, які потребують подання окремих додатків до декларації, уточнюючий розрахунок з ПДВ подається платниками податку разом з такими додатками.

Оскільки, уточнення платником податків податкових зобов’язань не впливає на розмір податкових зобов’язань його контрагентів, то така звітність не приймає участь у розрахунках системи співставлення податкових зобов’язань та податкового кредиту контрагентів.

Зареєструватися, щоб мати можливість залишати коментарі.

Вгору