Шановні відвідувачі "Очаківщини", хто небайдужий до історії та новин району, сайт безкоштовно опублікує любі Ваші матеріали, зі збереженням авторського права.
Запрошую до співпраці всіх, як професіоналів, так і аматорів.



11 лютого 2013 року постановою Кабінету Міністрів України були затверджені зміни в Правилах дорожнього руху, які набувають чинності з 15 квітня 2013 року.

Таким чином, в "Загальні положення" Правил дорожнього руху включені нові визначення, наприклад: автопоїзд; водій; газон (дане визначення з'явилося в Правилах дорожнього руху у зв'язку з тим, що стоянка на газонах відтепер заборонена пунктом 15.10); денні ходові вогні (це визначення передує вимозі пункту 9.8, відповідно до якого "з 1 жовтня по 1 травня на всіх механічних транспортних засобах поза населеними пунктами повинні бути включені денні ходові вогні, а в разі їх відсутності в конструкції транспортного засобу - ближнє світло фар); залишення місця дорожньо-транспортної пригоди; маневрування (маневр); острівець безпеки (два останніх вищенаведених визначення дають точне розуміння того, що таке маневрування і острівець безпеки, чого раніше в Правилах дорожнього руху не було); удосконалене покриття.

 

Внесена також зміна у визначення "темного часу доби". Якщо раніше таким вважався період, що починався через 30 хвилин після заходу сонця і закінчувався за 30 хвилин до його сходу, то тепер темним часом доби вважається частина доби від заходу до сходу сонця. Також з нової редакції ПДР виключено те, що у разі розміщення реклами на транспортних засобах водій повинен мати при собі узгодження видане підрозділами ДАІ.

Внесено зміни у третьому абзаці підпункту "е" пункту 8.7.3 - стрілка зеленого кольору на табличці, встановленій на рівні червоного сигналу світлофора з вертикальним розташуванням сигналів, дозволяє рух у зазначеному напрямку при увімкненому червоному сигналі світлофора з крайньої правої смуги руху (або крайньої лівої смуги руху на дорогах з одностороннім рухом) за умови надання переваги в русі іншим його учасникам, які рухаються з інших напрямків на сигнал світлофора, що дозволяє рух.

У пункт 10.4 додане речення такого змісту: "Водій, що виконує поворот ліворуч, повинен дати дорогу попутним транспортним засобам, що рухаються попереду нього і виконують розворот". Спочатку така вимога може здатися нелогічною, оскільки неможливо не пропустити того, хто і так попереду тебе. Однак ключовою тут є фраза "і виконує розворот". Простіше кажучи, перш, ніж повернути ліворуч, водій повинен переконатися в тому, що автомобіль, що знаходиться попереду нього, також виконує поворот ліворуч. Якщо ж він розвертається, дорогою треба поступитися, а не намагатися проскочити зліва.

Пункт 11.4 викладений тепер в такій редакції "На дорогах, які мають дві і більше смуг для руху в одному напрямку, нерейкові транспортні засоби повинні рухатися якнайближче до правого краю проїзної частини, крім випадків, коли виконується випередження, об'їзд або перестроювання перед поворотом ліворуч чи розворотом".

Вимоги пункту 14.1 "Здійснювати обгін нерейкових транспортних засобів дозволяється лише ліворуч" - виключені з Правил дорожнього руху.

У Правилах дорожнього руху з'явився пункт 15.15, який свідчить, що "на проїжджій частині забороняється установка предметів, що перешкоджають проїзду або паркуванню транспортних засобів, за винятком випадків: оформлення дорожньо-транспортної пригоди; виконання дорожніх робіт або робіт, пов'язаних з зайняттям проїзної частини; обмеження або заборони руху транспортних засобів і пішоходів у випадках, передбачених законодавством.

У пункті 19.9, тепер йде мова проте, що задній протитуманний ліхтар дозволяється використовувати виключно - в умовах недостатньої видимості як у світлий, так і в темний час доби.

Згідно пункту 23.3 жорстка зчіпка повинна забезпечувати відстань між транспортними засобами не більш 4м., гнучка - в межах 4-6м. Гнучка зчіпка через кожен метр позначається сигнальними щитками або прапорцями згідно з вимогами пункту 30.5 цих Правил за винятком використання гнучкого зчеплення з покриттям із світлоповертаючого матеріалу.

У підпункт г пункту 23.10 додано, що буксирування забороняється більше одного транспортного засобу (за винятком випадків, коли порядок буксирування двох і більше транспортних засобів погоджено зі Державтоінспекцією) або транспортним засобом з причепом.

Пункт 24.8 тепер викладений в такій редакції "Транспортні засоби (за винятком мотоциклів, мопедів і квадроциклів), на яких проводиться навчання, повинні мати розпізнавальні знаки "Учбовий транспортний засіб" відповідно до вимог підпункту "к" пункту 30.3 цих Правил. Автомобілі, які систематично використовуються для навчання також повинні бути обладнані додатковими педалями зчеплення (у разі якщо конструкція транспортного засобу передбачає педаль зчеплення), акселератора (у разі якщо конструкція транспортного засобу допускає можливість обладнання такою педаллю) і гальмування, дзеркалом або дзеркалами заднього виду для фахівця з підготовки водіїв.

Пункт 30.5 - "Для позначення гнучкого зчеплення під час буксирування застосовуються прапорці або щитки розміром 200x200 мм з нанесеними на них по діагоналі за чергою червоними і білими смугами з світлоповертаючого матеріалу завширшки 50 мм. за винятком використання гнучкого зчеплення з покриттям із світло- повертаючого матеріалу".

Також в Правилах з'явилася в пункті 31.4.5 примітка, яка говорить, що "в разі постійної експлуатації транспортного засобу на дорогах, на яких проїжджа частина слизька, рекомендується використовувати шини, що відповідають стану проїжджої частини". Крім того відповідно до нової редакції ПДР в підпункті е пункту 32.1. з органами Державтоінспекції не узгоджується розміщення реклами на транспортних засобах.

Перевезення дітей

Щоб підвищити безпеку перевезення організованих груп дітей, введені додаткові заходи позначення транспортних засобів. Відтепер на транспортному засобі з розпізнавальним знаком "Діти" під час посадки (висадки) в (з) нього пасажирів повинні бути включені проблискові маячки помаранчевого кольору і (або) аварійна світлова сигналізація. Наближаючись до транспортного засобу з розпізнавальним знаком "Діти", що зупинився з увімкненими проблисковими маячками помаранчевого кольору і (або) аварійною світловою сигналізацією, водії транспортних засобів, що рухаються по суміжній смузі, повинні знизити швидкість, а в разі потреби зупинитися, щоб уникнути наїзду на дітей.

Дорожня розмітка

Основних змін в розмітці дві - з'явилася синя горизонтальна (нею відзначаються майданчики для паркування, відведені на проїжджій частині... і помаранчева в якості тимчасової. Крім того, поперечна жовта лінія тепер попереджає про наближення до "лежачих поліцейських", червоні поперечні смуги на пішохідному переході попереджають про те, що тут можуть переходити дорогу сліпі пішоходи, а місце, де велосипедна доріжка перетинає проїзну частину, повинна мати білу розмітку на суцільному червоному тлі. Червоно-білі смуги нерегульованих пішохідних переходів з підвищеною небезпекою ДТП тепер теж узаконені.

Дорожні знаки

Введена ціла серія нових дорожніх знаків і табличок до них. Деякі з них ніколи раніше не використовувалися, інші просто замінять собою старі.

Але перш хотілося б відзначити Декілька дуже важливих моментів, що стосуються пріоритету. Пункт 8.2 тепер чітко говорить про те, що "дорожні знаки мають перевагу перед дорожньою розміткою". Ще одне уточнення в Правилах говорить про те, що відтепер сигнали регулювальника мають перевагу перед сигналами світлофорів та вимогами усіх дорожніх знаків, а не тільки знаків пріоритету, як було колись. Крім того, підвищено вимоги до установки дорожніх знаків, щоб водії бачили їх краще, незалежно від того, в якій смузі вони їдуть. Так, у Правилах написано, що "дорожні знаки повинні бути видні на відстані не менше 100 м у напрямку руху і розміщені не вище 6 м над рівнем проїзної частини. Дорожні знаки встановлюються уздовж дороги на тій її стороні, яка відповідає напрямку руху. Для поліпшення сприйняття дорожніх знаків вони можуть бути розміщені над проїжджою частиною. Якщо дорога має більш ніж одну смугу для руху в одному напрямку, встановлений уздовж дороги відповідного напряму дорожній знак дублюється на розділовій смузі, над проїжджою частиною або на протилежній стороні дороги (у разі, коли для руху у зустрічному напрямку є не більше ніж дві смуги)".

До попереджуючих дорожніх знаків додався 1.40 "Кінець дороги з удосконаленим покриттям".

У наказових видозмінений 4.2 "Рух Праворуч" і 4.3 "Рух ліворуч". Додано 4.18.1 4.18.2 і 14.8.3 "Напрямок руху транспортних засобів з небезпечними вантажами".

В інформаційно-вказівних додався ще один знак 5.28.3 "Напрямок руху для вантажних автомобілів". Також дорожній знак 5.38 "Місце для стоянки" вже має три види. Додався 5.4,1.2 "Кінець пункту зупинки автобуса", 5.42.2 "Кінець пункту зупинки трамвая", 5.43.2 "Кінець пункту зупинки тролейбуса". Додалося по знаках і 5.53, 5.54 "Покажчик напрямків". Також з'явилися нові такі як 5.63.1 і 5.63.2 "Початок щільної забудови" і "Кінець щільної забудови" відповідно; 5.64 "Зміна схеми руху"; 5.65 "Аеропорт", 5.66 "Залізничний вокзал чи пункт зупинки поїздів"; 5.67 "Автовокзал або автостанція "; 5.68 "Культова споруда"; 5.69 "Промислова зона"; 5.70 "Фото-, відеофіксація порушень Правил дорожнього руху".

Знаки сервісу.

Видозмінений 6.4 "Вогнегасник", дорожній знак "Автозаправна станція" є в трьох варіантах 6.7.1, 6.7.2 та 6.7.3.

Додалося й кілька табличок до дорожніх знаків, а саме "Вид небезпеки" - 7.21.1, 7.21.2, 7.21.3, 7.21.4, а також з'явилася 7.22 "Лижники".

Нагадаємо, в законну силу зміни в Правилах дорожнього руху вступили 15 квітня 2013 року.

O. ЛЕВЧЕНКО, начальник ВДАІ

Зареєструватися, щоб мати можливість залишати коментарі.

Вгору