Протягом дії системи електронного адміністрування ПДВ у тестовому режимі (до 1 липня 2015 року або до дати, визначеної в окремому рішенні Верховної Ради України про скорочення строку перехідного періоду) платники податку самостійно зараховують на електронні рахунки кошти з власних поточних рахунків, у сумах, необхідних для сплати до бюджету узгоджених податкових зобов’язань із цього податку, задекларованих ними в податковій звітності з ПДВ. Після закінчення тестового режиму для реєстрації податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних (ЄРПН) платник податку повинен мати достатню суму податкового кредиту, підтверджену зареєстрованими в ЄРПН «вхідними» податковими накладними, сплатою ПДВ при імпорті товарів і (за недостатності таких сум) коштами на його рахунку в системі електронного адміністрування ПДВ.
Із 1 липня 2015 року на рахунки в системі електронного адміністрування ПДВ платники податку зараховують кошти в сумах, необхідних для збільшення розміру суми, що надає право для реєстрації в ЄРПН податкових накладних/розрахунків коригування.
Запровадження такої системи спрямоване на зниження ризиків формування фіктивного кредиту й унеможливлення отримання неправомірного відшкодування ПДВ із бюджету, скорочення обсягів тіньової економіки в країні та витрат держави на адміністрування ПДВ. Окрім того, система електронного адміністрування ПДВ зменшує вплив людського фактору та сприяє зменшенню рівня корупції. Також зменшується кількість обтяжливих для бізнесу звірок і перевірок, скорочується число критеріїв для автоматичного бюджетного відшкодування податку на додану вартість та спрощується звітність із ПДВ.