ВСТУП
З метою дотримання планомірного процесу реалізації довгострокових стратегічних пріоритетів розвитку, План економічного і соціального розвитку Чорноморської ОТГ на 2017-2020 роки розроблено і враховує головні цілі та завдання, які визначені в Державній Стратегії регіонального розвитку (затверджено Постановою Кабінету Міністрів України від 06 серпня 2014 року № 385) та проекті Стратегії розвитку Миколаївської області на період до 2020 року.
Програму розроблено відповідно до пріоритетів розвитку громади.
Методичною основою для розроблення Плану є Закон України “Про державне прогнозування та розроблення програм економічного і соціального розвитку України ”, Постанова Кабінету Міністрів України від 26 квітня 2003 року № 621 "Про розроблення прогнозних і програмних документів економічного і соціального розвитку та складання проекту державного бюджету". Наказу Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України від 30.03.2016 року № 75 про затвердження «Методичних рекомендацій» щодо формування і реалізації прогнозних та прогнозованих документів соціально-економічного розвитку об’єднаної територіальної громади»
Розділ 1.АНАЛІТИЧНА ЧАСТИНА
Коротка характеристика громади
Процес децентралізації влади, що розпочався в Україні у 2014 р., призвів до утворення 22 грудня 2016 року Чорноморської об’єднаної територіальної громади. До складу ОТГ увійшли дві сільські ради Чорноморська та Рівненська. В одну громаду об’єдналися шість сіл: Чорноморка, Рівне, Благодатне, Осетрівка, Березань, Їжицьке з адміністративним центром в селі Чорноморка Очаківського району Миколаївської області.
Чорноморська ОТГ розташована на півдні Миколаївської області в межах Причорноморської низовини в області степів. З південного заходу її територія омивається Дніпро - Бузьким лиманом та межує з землями міста Очаків. З заходу і північного заходу омивається водами Березанського лиману та межує з землями Кам’янської сільської ради Очаківського району. Зі сходу - з містом Очаків та Куцурубською ОТГ. На території Чорноморської ОТГ розташовані два ставки.
Відстань від адміністративного центру ОТГ села Чорноморка до обласного центру – міста Миколаїв – 70 км, до районного центру – міста Очакова – 5 км. Відстань від адміністративного центру ОТГ до села Рівне 17 км, села Благодатне – 25 км, села Осетрівка – 10, 5 км, села Березань – 12 км, села Їжицьке – 14 км.
Площа території Чорноморської ОТГ – 17 587,491 га. В тому числі площа населених пунктів 919 га, ріллі - 12193,8754 га, пасовищ – 1846,7231 га, водного фонду – 869,073 га.
Клімат помірно континентальний з м’якою малосніжною зимою і жарким посушливим літом, що робить територію ОТГ територією ризикованого землеробства.
Населення Чорноморської ОТГ багатонаціональне. Дружною сім’єю проживають українці, росіяни, молдавани, гагаузи, узбеки, татари, турки, поляки, грузини, башкирці, армяни, казахи, корейці, білоруси, німці, болгари.
На даний час на території ОТГ проживає 4 181 людина. В тому числі дітей дошкільного віку – 260, шкільного – 466 дітей. Людей похилого віку - 1045, працездатне населення – 2300 чоловік, що складає 57,0 % від загальної кількості проживаючих.
Характеристики населених пунктів, що входять до складу громади у порівняльній динаміці:
Населений пункт: село Чорноморка:
|
На 01.01.2014р. |
На 01.01.2015р. |
На 01.01.2016р. |
На 01.01.2017р. |
Кількість дворів |
1082 |
1384 |
1384 |
1384 |
Кількість населення В т.ч. дітей дошкільного віку |
2728 160 |
2705 169 |
2725 170 |
2725 169 |
Дітей шкільного віку |
263 |
264 |
302 |
308 |
Громадян пенсійного віку |
569 |
746 |
694 |
691 |
Населений пункт: село Рівне:
|
На 01.01.2014р. |
На 01.01.2015р. |
На 01.01.2016р. |
На 01.01.2017р. |
Кількість дворів |
366 |
365 |
365 |
365 |
Кількість населення В т.ч. дітей дошкільного віку |
895 62 |
911 61 |
811 60 |
822 62 |
Дітей шкільного віку |
100 |
105 |
102 |
91 |
Громадян пенсійного віку |
262 |
256 |
270 |
276 |
Населений пункт: село Благодатне:
|
На 01.01.2014р. |
На 01.01.2015р. |
На 01.01.2016р. |
На 01.01.2017р. |
Кількість дворів |
142 |
142 |
142 |
142 |
Кількість населення В т.ч. дітей дошкільного віку |
428 28 |
418 29 |
418 26 |
416 27 |
Дітей шкільного віку |
55 |
54 |
54 |
55 |
Громадян пенсійного віку |
148 |
134 |
147 |
154 |
Населений пункт: село Осетрівка:
|
На 01.01.2014р. |
На 01.01.2015р. |
На 01.01.2016р. |
На 01.01.2017р. |
Кількість дворів |
31 |
31 |
33 |
33 |
Кількість населення В т.ч. дітей дошкільного віку |
8 1 |
76 1 |
76 4 |
56 4 |
Дітей шкільного віку |
4 |
4 |
5 |
9 |
Громадян пенсійного віку |
22 |
23 |
27 |
29 |
Населений пункт: село Березань, а в ньому:
|
На 01.01.2014р. |
На 01.01.2015р. |
На 01.01.2016р. |
На 01.01.2017р. |
Кількість дворів |
13 |
12 |
12 |
12 |
Кількість населення В т.ч. дітей дошкільного віку |
19 - |
18 2 |
18 2 |
17 2 |
Дітей шкільного віку |
- |
- |
- |
- |
Громадян пенсійного віку |
7 |
7 |
7 |
7 |
Населений пункт: село Їжицьке:
|
На 01.01.2014р. |
На 01.01.2015р. |
На 01.01.2016р. |
На 01.01.2017р. |
Кількість дворів |
6 |
6 |
6 |
6 |
Кількість населення В т.ч. дітей дошкільного віку |
2 - |
3 - |
2 - |
2 - |
Дітей шкільного віку |
- |
- |
- |
- |
Громадян пенсійного віку |
3 |
1 |
1 |
2 |
Як показують дані цієї характеристики, населені пункти, що ввійшли до складу ОТГ мають практично сталу динаміку щодо кількості та складу населення по категоріям. Тому доцільно планувати створення в них зон комфортного проживання.
Розвинені галузі регіональної економіки:
- вирощування сільськогосподарських культур: на території ОТГ працюють такі великі сільськогосподарські підприємства, як ТОВ «П\З ім. Шмідта», агрофірма «Лиманський», ПСП «Україна», ПСП «Злагода», ТОВ «Сонячний», фермерські господарства «Софія – 2008», «Агро сервіс», «Юг – нива», «Дальний Бейкуш», «Агро – юг», «Цезар», «Ропан», «Вересень», «Ідеал», «Урожай», «Славутич», «Мрія», «Мрія», «Стаднік», «Ромашка», «Фаворит», «Руслан», «Садовод». «Давос», «Солоха», «Бардін», «Весняні барви», «Іванна», «Ольвія», «Чумак», «Утро», «Максим», «Гілея», «Індустар», «Віраяна», «Кертичак»,
- курортно – туристичний бізнес. В селі Чорноморка та на Лагерній косі розташовано 49 баз відпочинку, з яких постійно працює у курортний період від 39 і більше.
- розвивається мале та середнє підприємництво. Для обслуговування курортної зони щорічно відкривається до 40 сезонних торгових точок.
Житлово-комунальне господарство представлене водопровідно-каналізаційним господарством Чорноморської сільської ради. Воно обслуговує понад 35 км водопровідних мереж., 1,5 км каналізаційних мереж, 25 км мереж вуличного освітлення сіл, вивезення ТПВ.
На території ОТГ розташовані дві загальноосвітні школи І –ІІІ ступенів
(Чорноморська та Рівненська), Благодатненський НВК, в яких навчаються 389 учнів; два дошкільні навчальні заклади – ДНЗ «Ладоньки» в селі Чорноморка та ДНЗ «Дзвіночок» в селі Рівне на 141 дитину. Педагогічний та технічний персонал цих закладів - 77 чоловік.
Заклади освіти мають значний потенціал щодо зростання загруженості, що важливо для розвитку території і росту привабливості її в разі створення зон комфортного проживання.
Медичні заклади ЧОТГ – дві сільські амбулаторії загальної практики сімейної медицини ( в селах Рівне та Чорноморка); два ФАПи ( в селах Чорноморка та Благодатне). Обидві амбулаторії мають головних лікарів.
Соціальним обслуговуванням населення займаються соціальні працівники при сільській раді та працівники територіального центру у кількості 5 чоловік.
Отримувачів соціальної допомоги по ОТГ - 160 із них: малозабезпечені сім’ї - 62, субсидії на ЖКП отримують 782 сім’ї, на надомному обслуговуванні - 18 чол., що в тричі більше ніж у 2010 році.
Наявність в ОТГ морського узбережжя довжиною близько 40 км, покладів лікувальних грязей Бейкушського лиману з геологічними запасами понад 1 млн.куб.м створює умови для оголошення ОТГ рекреаційно-туристичною зоною, кліматичним та бальнеологічним курортом місцевого та державного значення. Основу потужного туристично-рекреаційного та оздоровчо-лікувального комплексу становлять курортна територія села Чорноморка.
На території Чорноморської ОТГ розташовані і діють у курортний сезон близько 49 баз відпочинку та 25 сезонних торгових точок.
Розвивається фізична культура і спорт. Громада має свої футбольні команди трьох вікових категорій, волейбольні, баскетбольні команди; тенісистів і шахістів.
Коротка історична довідка:
Село Чорноморка має давню історію. Село Бейкуш, яке пізніше було перейменовано в село Чорноморка, засноване у ХУІІІ столітті переселенцями із північних та західних областей України і з Молдавії, які селилися біля міста Очакова і займалися рибальством.
З 15 листопада 1941р. по 25 березня 1944 р. територія села знаходилася під окупацією. Після окупації колгоспи відновили свою діяльність. Відповідно до Указу Президії Верховної Ради Української РСР від 7 червня 1946 року населені пункти Бейкушівської сільської ради, а саме: с. Малий Бейкуш перейменовано у с. Малочорноморка, с. Великий Бейкуш – у с. Чорноморка, Бейкушівську сільську раду перейменовано у Чорноморську сільську раду. Пізніше села Малочорноморка та Чорноморка об’єдналися в одне село Чорноморка. основне заняття жителів села – землеробство.
Відповідно до розпорядження Ради Міністрів Української РСР від 18 вересня 1969 р. № 953-р, з метою створення сприятливих умов для відпочинку людей і поліпшення благоустрою самого села, с. Чорноморка була включена до переліку курортних місцевостей УРСР. З того часу село почало розвивалося як курортно – рекреаційна зона.
Найбільше село приєднаної територіальної громади – Рівне. Утворилося 1928 році, як адміністративний центр Рівненської сільської ради, якій підпорядковані малі села Благодатне, Іжицьке, Березань, Осетрівка. В селі містилася центральна садиба племвівцерадгоспу ім. Шмідта Міністерства сільського господарства УРСР. Наряду з вирощуванням племінних овець, в радгоспі було розвинено м'ясо-молочне господарство, свинарство, вирощувалась водоплавна птиця. В селі проживав знатний чабан країни Герой Соціалістичної Праці В.К. Харлан (до речі – дідусь Олімпійської чемпіонки Ольги Харлан ) та інші орденоносці.
Біля села Осетрівки виявлено рештки поселень доби бронзи, скіфських часів перших століть та салтівської культури – старогрецьке місто Одесс ( УІ –ІІ ст. до нашої ери.
Проблемним питанням для Чорноморської ОТГ є поводження з твердими побутовими відходами. На території ОТГ розміщено полігон твердих побутових відходів міста Очаків. Умови зберігання ТПВ є незадовільними. Утилізація відсутня. Робота полігону ТПВ не витримує ніякої критики і є загрозливою для екології та техногенної безпеки території.
Під час роботи над Планом, проведено SWOT-аналіз Чорноморської ОТГ, який дає
наглядну картину стану громами на час створення, її сильні та слабкі сторони, можливості розвитку і загрози. Даний аналіз дозволяє краще спланувати перший етап соціально-економічного розвитку громади:
Сильні сторони |
Слабкі сторони |
Вигідне географічне розташування |
Значний знос існуючої інфраструктури |
Наявність трудових ресурсів |
Незадовільний стан доріг |
Сприятливі природно-кліматичні умови для ведення сільського господарства |
Недостатні водні ресурси для ведення зрошувального землеробства |
Наявність значної сировинної бази для подальшої переробки сільськогосподарської продукції |
Диспропорції населених пунктів у соціально економічному розвитку |
Багатофункціональна туристично-рекреаційна галузь |
Можливість виникнення надзвичайних ситуацій внаслідок природних катаклізмів |
Висока частка економічно активного населення |
Доходи громадян на недостатньо високому рівні із-за низької зайнятості населення |
Висока соціальна активність і національна толерантність мешканців |
Проблемі утилізації відходів |
Можливості |
Загрози |
Створення сприятливого івестаційного клімату |
Продовження війни з Росією на півдні країни |
Скорочення енергоспоживання шляхом активного впровадження енергоефективних технологій та перехід на місцеві види палива |
Нестабільність курсу національної валюти |
Підняття послуг до європейських стандартів |
Монополізація ринків, слабка конкуренція |
Зростання курортно – туристичного потенціалу |
Зростання цін на енергоносії |
Розвиток органічного землеробства |
Дефіцит висококваліфікованих кадрів, особливо робітничих професій |
Підвишення транзитного потенціалу |
Збут сільського господарської сировини за кордон |
Розвиток внутрішнього та «зеленого» туризму |
Забруднення територій1 відходами |
Розділ 2.
ЦІЛІ І ПРІОРИТЕТИ СОЦІАЛЬНО-ЕКОНОМІЧНОЇ ПОЛІТИКИ
на 2017 -2020 роки
Метою соціально-економічного розвитку Чорноморської об’єднаної територіальної громади є створення успішного, конкурентоспроможного регіону з, приближеною до європейської, якістю життя та безпечним довкіллям.
Основні цілі та пріоритетні напрями, за якими здійснюватимуться заходи з реалізації Плану:
Основні цілі |
Пріоритетні напрямки |
Завдання |
1. Розвиток місцевої економіки та економічної спроможності громади
|
1.1. Покращення можливостей для розвитку малого підприємництва та залучення інвестицій |
1.1.1. Забезпечення максимально повного використання потенціалу Чорноморської об’єднаної територіальної громади з урахуванням природних, економічних, історичних, культурних, соціальних та інших особливостей; підвищення конкуренто здатності територій громади. |
1.1.2. Сприяння впровадженню інвестиційних проектів та залучення інвестицій |
||
1.1.3.Популяризація інвестиційних можливостей громади |
||
1.1.4. Створення умов для розвитку малогопідприємництва |
||
1.2. Розвиток туризму |
1.2.1. Створення нових туристичних продуктів |
|
1.2.2. Популяризація туристичних можливостей |
||
2. Розвиток людського потенціалу та сільських території
|
2.1. Сприяння підвищенню доходів сільських домогосподарств |
2.1.1. Запровадження нових культур та технологій у фермерському та дрібнотоварному сільськогосподар- ському виробництві, у тому числі у особистих селян- ських господарствах |
2.1.2. Підтримка розвитку сільськогосподарської кооперації та малих сільськогосподарських підприємств |
||
2.2. Розвиток інфраструктури сільських територій |
2.2.1. Розвиток комунального господарства громади |
|
2.2.2. Забезпечення високого рівня благоустрою сільських територій |
||
2.2.3. Розвиток транспортної інфраструктури |
||
2.2.4. Забезпечення високого рівня соціального захисту населення громади |
||
2.3. Підвищення якості життя на сільських територіях |
2.3.1. Підвищення якості послуг мережі освітніх закладів |
|
2.3.2. Підвищення якості послуг закладів охорони здоров‘я |
||
2.3.3. Розширення можливостей для забезпечення культурних потреб та здорового способу життя |
||
2.3.4. Підвищення поінформованості та самоорганізації сільського населення |
Розділ 3.
ОСНОВНІ ЗАВДАННЯ ТА МЕХАНІЗМ ЇХ РЕАЛІЗАЦІЇ
3.1 ціль 1: - Розвиток місцевої економіки та економічної спроможності громади:
Пріоритетний напрямок 1.1. Покращення можливостей для розвитку малого бізнесу та залучення інвестицій.
Завдання 1.1.1. Забезпечення максимально повного використання потенціалу Чорноморської об’єднаної територіальної громади з урахуванням природних, економічних, історичних, культурних, соціальних та інших особливостей; підвищення конкуренто здатності територій громади.
№ п\п |
Назва заходу |
виконавці |
Термін виконання |
Джерела фінансування |
Очікувані результати |
1 |
Завершення розробки Генерального плану села Чорноморка з планом зо- нування території, детальним пла- ном території промислової зони для будівництва та експлуатації глибоководного морського порту в складі Генерального плану в проектних межах села |
Виконком |
2017 - 2020 |
Всі види фінансування, не заборонені законодавством за участі місцевого бюджету |
Забезпечення інформацією про інвестиційні можливості території села Чорноморка |
2 |
Розробка містобудівної докумен- тації території громади |
Виконком |
2018 - 2020 |
Всі види фінансування, не заборонені законодавством за участі місцевого бюджету |
Забезпечення інформацією про інвестиційні можливості території Чорномор- ської ОТГ |
Завдання 1.1.2. Сприяння впровадженню інвестиційних проектів та залучення інвестицій:
Чорноморська громада має ряд об’єктів, які можуть бути запропоновані інвесторам – вільні від забудови земельні ділянки, а також приміщення різного цільового призначення. Для підготовки об’єктів для залучення інвестицій плануються заходи:
№ п\п |
Назва заходу |
виконавці |
Термін виконання |
Джерела фінансування |
Очікувані результати |
1 |
Розробка та ведення реєстру об’єктів ОТГ інвестиційної привабливості |
Виконком |
2017 - 2020 |
Всі види фі-нансування, не забороне ні законодав ством за уча сті місцево го бюджету |
Забезпечення проведення повної інвентаризації комунального майна ОТГ |
2 |
Створення інтернет-сайту по реєстру об’єктів інвестиційної привабливості |
Виконком |
2017 - 2020 |
Всі види фі-нансування, не забороне ні законодав ством за уча сті місцево го бюджету |
Забезпечення можливості доступу зацікавлених осіб до інформації |
Завдання 1.1.3. Популяризація інвестиційних можливостей громади
Заходи:
Для досягнення завдання передбачається:
№ п\п |
Назва заходу |
виконавці |
Термін виконання |
Джерела фінансування |
Очікувані результати |
1 |
Визначення пріоритетних для громади видів економічної діяльності для залучення інвестицій; |
Виконком |
2017 - 2020 |
Всі види фі-нансування, не забороне ні законодав ством за уча сті місцево го бюджету |
Забезпечення розвитку необхідних для ОТГ напрямків економіки |
2 |
Забезпечення привабливого інвестиційного клімату для різних суб’єктів інвестування |
Виконком |
2017 - 2020 |
Всі види фі-нансування, не забороне ні законодав ством за уча сті місцево го бюджету |
|
Завдання 1.1.4. Створення умов для розвитку малого підприємництва
Заходи:
№ п\п |
Назва заходу |
виконавці |
Термін виконання |
Джерела фінансування |
Очікувані результати |
1 |
Створення мобільного Центру надання адміністративних послуг |
Виконком |
2020 |
Державна субвенція |
Забезпечення вільного доступу населення до адмінпослуг |
2 |
Сприяння розширенню сфер діяльності та мережі малого підприємництва. |
виконком |
2017 - 2020 |
Місцевий бюджет |
Зниження рівня безробіття шляхом залучення власних трудових ресурсів |
Пріоритетний напрямок 1.2. Розвиток туризму
Завдання 1.2.1. Створення нових туристичних продуктів
Туризм – одна з галузей економіки, які найшвидше розвиваються. Адже туризм може дати різні соціальні та культурні вигоди. За допомогою туризму можна досягнути екологічних цілей.
До створення нових туристичних продуктів потрібно виконати заходи:
№ п\п |
Назва заходу |
виконавці |
Термін виконання |
Джерела фінансування |
Очікувані результати |
1 |
Сприяння розвитку «зеленого туризму» |
Виконком |
2017 - 2020 |
Місцевий бюджет, інвестиційні кошти |
Розвиток сфери самозяйнятості місцевого населення |
2 |
Сприяння проведенню по території громади велотраси |
Виконком |
2017 - 2020 |
Місцевий бюджет, інвестиційні кошти |
Розширення туристичної привабливості регіону |
Завдання 1.2.2. Популяризація туристичних можливостей:
№ п\п |
Назва заходу |
виконавці |
Термін виконання |
Джерела фінансування |
Очікувані результати |
1 |
Сприяння популяризації інформації про туристично – рекреаційні можливості громади на міжнародному та національному рівні |
Виконком |
2017 - 2020 |
Всі види фі-нансування, не забороне ні законодав ством |
Розширення туристичної привабливості регіону для різних цільових сегментів туристів та відпочиваючих |
2 |
Сприяння розвитку туристичної привабливості територій, розширення туристичної інфраструктури, благоустрій територій, забезпечення безпеки життєдіяльності в курортній зоні |
Виконком |
2017 - 2020 |
Всі види фі-нансування, не забороне ні законодав ством |
Розширення можливостей туристичної галузі регіону |
3.2 Ціль 2. Розвиток людського потенціалу та сільських території
Чорноморська громада за структурою економіки є аграрною, хоча працевлаштовано в агро-секторі лише 16% працездатного населення, а 26 % населення працюють в особистих селянських господарствах. Сучасні високотехнологічні методи сільськогосподарського виробництва не потребують великої кількості робочих місць, як це було ще півстоліття тому. Сільські території останні кілька десятків років знаходяться під впливом цілого ряду проблем, серед яких – втрата значної кількості робочих місць, зменшення рівня доходів, застарілі очисні споруди, неналежна якість, або відсутність дорожнього покриття між населеними пунктами, слабка інформатизація. Ці проблеми є головною причиною міграції населення з сіл в міста, причому першими залишають село молоді люди та кваліфіковані працівники.
В останні роки проявилася очевидна тенденція занепаду традиційного села. Найважливішою причиною такого становища є низька якість життя у сільській місцевості, яке, поряд із низьким рівнем доходів населення й обмеженими економічними можливостями, характеризується також низьким рівнем якості й доступності різноманітних послуг, важливих для повсякденного життя – освітніх, культурних, з дозвілля, охорони здоров‘я. Ці проблеми не оминули і Чорноморської ОТГ.
Тому план розвитку Чорноморської громади передбачає проведення ряду заходів, які можуть вплинути на підвищення якості життя в селах.
Пріоритетний напрямок 2.1. Сприяння підвищенню доходів сільських домогосподарств
Завдання 2.1.1. Запровадження нових культур та технологій у дрібнотоварному сільськогосподарському виробництві, у тому числі у особистих селянських господарствах
Досягнення завдання передбачається шляхом проведення таких заходів та проектів:
№ п\п |
Назва заходу |
виконавці |
Термін виконання |
Джерела фінансування |
Очікувані результати |
1 |
Розвиток високотехнологічного сільськогосподарського виробництва |
Виконком |
2017 - 2020 |
Всі види фі-нансування, не забороне ні законодав ством |
Розширення можливостей розвитку особистих селянських господарств |
2 |
Розвиток підприємств переробної галузі на території громади |
Виконком |
2017 - 2020 |
Всі види фі-нансування, не забороне ні законодав ством |
Розширення можливостей розвитку особистих селянських господарств |
3 |
Проведення «свята урожаю», сезонного ярмарку на території ОТГ |
Виконком |
2017 - 2020 |
Всі види фі-нансування, не забороне ні законодав ством |
Розширення зацікавленості жителів у розвитку особистих селянських господарств |
Завдання 2.1.2. Підтримка розвитку сільськогосподарської кооперації та малих сільськогосподарських підприємств
Заходи:
№ п\п |
Назва заходу |
виконавці |
Термін виконання |
Джерела фінансування |
Очікувані результати |
1 |
Проведення інформаційно – роз’яснювальної роботи серед населення на теми розвитку сільськогосподарських кооперативів різного направлення діяльності у сільських місцевостях |
Виконком |
2017 - 2020 |
Всі види фі-нансування, не забороне ні законодав ством |
Сприяння розвитку аграрного сектору економіки |
2 |
Сприяння зацікавленим особам у створенні сільськогосподарських кооперативів, малих с/г підприємств та отриманні безкоштовної первинної правої допомоги з питань виробничої діяльності |
Виконком |
2017 - 2020 |
Всі види фі-нансування, не забороне ні законодав ством |
Сприяння розвитку аграрного сектору економіки |
3 |
Забезпечення житлом та заохочування фахівців з тваринництва та агрономії |
Виконком |
2017 - 2020 |
Всі види фі-нансування, не забороне ні законодав ством |
Сприяння розвитку аграрного сектору економіки |
Пріоритетний напрямок 2 2. Розвиток інфраструктури сільських територій
Завдання 2.2.1. Розвиток комунального господарства громади
Заходи:
№ п\п |
Назва заходу |
виконавці |
Термін виконання |
Джерела фінансування |
Очікувані результати |
1 |
Створення відділу з питань житлово - комунального господарства та благоустрою населених пунктів Чорноморської ОТГ |
Виконком |
2017 - 2020 |
Всі види фі-нансування, не забороне ні законодав ством |
Покращення умов надання житлово-комунальних послуг жителям сіл ОТГ |
2 |
Модернізація обєктів ЖКГ шляхом матеріально-технічного оснащення систем водопостачання та водовідведення, вуличного освітлення |
Виконком |
2017 - 2020 |
Всі види фі-нансування, не забороне ні законодав ством |
Забезпечення сталого, високого рівня житлово-комунальних послуг
|
3 |
Забезпечення КП житлово-комунального господарства спецтехнікою та засобами для вивезення та утилізації відходів, благоустрою територій |
Виконком |
2017 - 2020 |
Всі види фі-нансування, не забороне ні законодав ством |
Забезпечення сталого, високого рівня житлово-комунальних послуг
|
4 |
Забезпечення повного охопленням території громади послугами зі збору та вивезення твердих та рідких побутових відходів |
Виконком |
2017 - 2020 |
Всі види фі-нансування, не забороне ні законодав ством |
Попередження виникнення стихійних сміттєзвалищ |
5 |
Проведення інформаційно – роз’яснювальної роботи по культурі поводження з ТПВ з метою впровадження системи роздільного збирання ТПВ |
Виконком |
2017 - 2020 |
Всі види фі-нансування, не забороне ні законодав ством |
Досягнення високого рівня культури життєдіяльності на території ОТГ |
Завдання 2.2.2. Забезпечення високого рівня благоустрою сільських територій
Заходи:
№ п\п |
Назва заходу |
виконавці |
Термін виконання |
Джерела фінансування |
Очікувані результати |
1 |
Проведення капітальних та поточних ремонтів (по необхідності) централізованих систем водопостачання та водовідведення у селах ОТГ |
Виконком |
2017 - 2020 |
Всі види фінансування, не заборонені законодавством |
Забезпечення ефективного водокористування на території громади |
2 |
Буріння нових, добудова, реконструкція та відновлення роботи артезіанськиї свердловин |
Виконком |
2017 - 2020 |
Всі види фінансування, не заборонені законодавством |
Забезпечення ефективного водокористування на території громади |
3 |
Сприяння впровадженню виробництва альтернативних джерел електроенергії на території ОТГ (вітрової, сонячної енергії) |
Виконком |
2017 - 2020 |
Всі види фінансування, не заборо нені законо давством |
Покращення енергозабезпечення територій |
4 |
Проведення заходів з утримання в належному стані місць відпочинку та масового перебування людей, а також пам’ятників та місць захоронення, узбіч доріг |
Виконком |
2017 - 2020 |
Всі види фінансування, не заборонені законодавством |
Покращення благоустрою територій |
5 |
Забезпечення виконання заходів безпеки у разі винекнення надзвичайних ситуацій природного та техногенного характеру в т.ч. надання допомоги постраждалим |
Виконком
|
2017 - 2020 |
Всі види фінансування, не заборо нені законо давством |
Забезпечення гарантій безпеки життєдіяльності людини |
6 |
Забезпечення захисту населення від зсувів |
Виконком
|
2017 - 2020 |
Всі види фінансування, не заборо нені законо давством |
Забезпечення гарантій безпеки життєдіяльності людини |
Завдання 2.2.3. Розвиток транспортної інфраструктури
Більшість сільських доріг з твердим покриттям давно не ремонтовані, з глибокими вибоїнами, що ускладнює рух автомобільного транспорту та стримує розвиток сіл громади. Для вирішення цих проблем необхідно:
№ п\п |
Назва заходу |
виконавці |
Термін виконання |
Джерела фінансування |
Очікувані результати |
1 |
Проведення поточного ремонту доріг, капітального ремонту доріг без твердого покриття комунальної власності ОТГ |
Виконком
|
2017 - 2020 |
Всі види фінансування, не заборо нені законо давством |
Покращення транспортного сполучення на території ОТГ |
2 |
Сприяти проведенню капітального та поточного ремонту доріг державного значення |
Виконком
|
2017 - 2020 |
Всі види фінансування, не заборонені законодавством |
Покращення транспортного сполучення на державно му рівні, що надасть регі- ону туристи чної приваб- ливості |
Завдання 2.2.4. Забезпечення високого рівня соціального захисту населення громади
Заходи:
№ п\п |
Назва заходу |
виконавці |
Термін виконання |
Джерела фінансування |
Очікувані результати |
1 |
Сприяти реалізації заходів, спрямованих на працевлашту вання, залучення до громадських робіт та професійного навчання безробітних, зареєстрованих у службі зайнятості |
Виконком
|
2017 - 2020 |
Всі види фінансування, не заборонені законодавством |
Зростання показника зайнятості населення |
2 |
Забезпечення надання всебічної допомоги у оформленні необхідних документів для отримання всіх видів соціальих допомог |
Виконком |
2017 - 2020 |
Місцевий бюджет |
Забезпечення надання всім верствам на- селення необ хідних соціа льних допо- мог передба-чених зако-нодавством |
3 |
Надання допомоги одинокопроживаючим громадянам похилого віку та та громадянам з обмеженими можливостями |
Виконком |
2017 - 2020 |
Місцевий бюджет |
Забезпечення гарантій соціального захисту для незахищених верств населення |
Пріоритетний напрямок 2.3. Підвищення якості життя на сільських територіях
Завдання 2.3.1. Підвищення якості послуг мережі освітніх закладів
Відповідно до державної концепції реформування середніх загальноосвітніх навчальних закладів, прогнозується оптимізація їх мережі.
Для підвищення якості послуг освітньої мережі планується:
№ п\п |
Назва заходу |
виконавці |
Термін виконання |
Джерела фінансування |
Очікувані результати |
1 |
Проведення поетапного створення новітнього освітнього простору на базі Чорноморської ЗОШ та Рівненського НВК |
виконком |
2017 - 2020 |
Всі види фінансування, не заборо нені законом |
Підвищення якості освіти |
2 |
Забезпечення організованого підвезення до навчальних закладів усіх учнів, вчителів та працівників освітніх закладів |
Виконком
|
2017 - 2020 |
Місцевий бю джет, інші ви-ди фінансува ння, не заборо нені законом |
Забезпечення доступу до навчальних закладів |
3 |
Забезпечення повноцінного харчування якісними продуктами дітей у всіх дошкільних та загальноосвітніх навчальних закладах, розташованих на території Чорноморської ОТГ |
Виконком
|
2017 - 2020 |
Місцевий бюджет, інші види фінансування, не заборонені законом |
Охоплення 100% дітей повноцінним якісним гарячим харчуванням |
4 |
Проведення комплексних заходів по термомодернізації та енергозбереженню всіх дошкільних та загальноосвітніх навчальних закладах, розташованих на території Чорноморської ОТГ |
Виконком
|
2017 - 2020 |
Місцевий бюджет, державний бюджет, інші види фінансування, не заборонені законом |
Покращення умов перебування в дошкільних та загальноосвітніх закладах |
5 |
Забезпечення максимального залучення дітей дошкільного віку до організованих форм дошкільної освіти |
Виконком
|
2017 - 2020 |
Місцевий бю джет, інші ви ди фінансуван ня, не заборо нені законом |
Охоплення 85 % дітей дошкільною освітою |
Завдання 2.3.2. Підвищення якості послуг закладів охорони здоров‘я
Для наближення якісної кваліфікованої медичної допомоги до кожної людини за місцем її проживання:
№ п\п |
Назва заходу |
виконавці |
Термін виконання |
Джерела фінансування |
Очікувані результати |
1 |
Сприяти забезпеченню закладів охорони здоров’я висококваліфікованими кадрами сімейної медицини |
Виконком
|
2017 – 2020 |
Місцевий бюджет, інші види фінансування, не заборонені законом |
Охоплення 100 відсотків населення медичною допомогою |
2 |
Сприяти покращенню матеріально -технічної бази сільських закладів охорони здоров’я, зокрема у сфері діагностики |
Виконком
|
2017 – 2020 |
Місцевий бюджет, інші види фінансування, не заборонені законом |
Підвищення якості надання медичної допомоги населенню |
3 |
Капітальний, поточний ремонти та реконструкція закладів охорони здоров’я, які розташовані на території громади |
Виконком
|
2017 – 2020 |
Місцевий бюджет, інші види фінансування, не заборонені законом |
Підвищення надійності надання медичної допомоги населенню |
4 |
Забезпечення житлом медичних спеціалістів в т.ч. придбання, будівництво нового та реконструкція існуючого |
Виконком
|
2017 – 2020 |
Місцевий бюджет, інші види фінансування, не заборонені законом |
Підвищення рівня забезпе чення закла дів охорони здоров’я медичним персоналом |
Завдання 2.3.3. Розширення можливостей для забезпечення культурних потреб та здорового способу життя
Сфера забезпечення культурних потреб громади потребує більш активного регулювання.
Заходи на виконання:
№ п\п |
Назва заходу |
виконавці |
Термін виконання |
Джерела фінансування |
Очікувані результати |
1 |
Забезпечення виконання заходів з термомодернізації та енергозбереження у закладах культури та у інших соціально-значимих об’єктах. |
Виконком
|
2017 – 2020 |
Місцевий бюджет, інші види фінансування, не заборонені законом |
Покращення фінансової стабільності галузі культури |
2 |
Кадрове забезпечення для задоволення потреб населення всіх вікових категорій у сфері культури, фізичної культури та спорту |
Виконком
|
2017 – 2020 |
Місцевий бюджет, інші види фінансування, не заборонені законом |
Створення умов для зростання художньої, народно прикладної, фізичної, спортивної культури життя |
3 |
Забезпечення підтримки та оновлення матеріально-технічної бази закладів культури, поповнення книжкових та інформаційних фондів бібліотек, періодичними виданнями. |
Виконком
|
2017 – 2020 |
Місцевий бюджет, інші види фінансування, не заборонені законом |
Забезпечення високого культурного рівня населення ОТГ |
4 |
Сприяння розвитку творчих колективів, їх участі та участі окремих виконавців в Міжнародних, Всеукраїнських, обласних, районних фестивалях, конкурсах, оглядах. |
Виконком
|
2017 – 2020 |
Місцевий бюджет, інші види фінансування, не заборонені законом |
Розкриття творчих можливостей населення ОТГ |
5 |
Забезпечення розвитку сфери фізичної культури і спорту; проведення змагань з міні-футболу, волейболу, настільного тенісу, шашок, шах, а також фестивалів фізичної культури і спорту на території та взяття участі у районних, обласних змаганнях та заходах. |
Виконком
|
2017 – 2020 |
Місцевий бюджет, інші види фінансування, не заборонені законом |
Розширення можливостей щодо забезпечення здорового способу життя населення ОТГ |
6 |
Забезпечення доступності до культурних та спортивних заходів якомога більшої кількісті жителів громади усіх вікових категорій |
Виконком
|
2017 – 2020 |
Місцевий бюджет, інші види фінансування, не заборонені законом |
Розширення можливостей щодо забе зпечення ку льтурного та здорово- го способу життя насе лення ОТГ |
Завдання 2.3.4. Підвищення поінформованості та самоорганізації сільського населення
Для досягнення завдання передбачаються організаційні та адміністративні заходи:
№ п\п |
Назва заходу |
виконавці |
Термін виконання |
Джерела фінансування |
Очікувані результати |
1 |
Обладнання інформаційної зони у селах для розміщення новин у друкованому вигляді та забезпечення інформаційно-електронної розсилки членам громади |
Виконком
|
2017 – 2020 |
Місцевий бюджет, інші види фінансування, не заборонені законом |
Забезпечення поінформованості населен ня про нови ни у громаді |
2 |
Сприяння процесу самоорганізації мешканців сіл громади для вирішення питань життєдіяльності на окремих територіях |
Виконком
|
2017 – 2020 |
Місцевий бюджет, інші види фінансування, не заборонені законом |
Можливість досягати підвищення якості життя та рівня благоустрою населених пунктів власними силами. |
Розділ 4
ПЕРЕЛІК ДІЮЧИХ ТА ПЕРСПЕКТИВНИХ ПРОЕКТІВ РОЗВИТКУ
Чорноморської об’єднаної територіальної громади на період до 2020 року
№ п/п |
Назва заходу |
Вартість проекту (тис.грн.) |
Бюджет реалізації |
Термін виконання (рік) |
1 |
Проект «Реконструкція теплотраси для теплозабезпечення будівлі загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів у с. Чорноморка Очаківського р-ну, Миколаївської обл.» |
1 610,866 |
Інфраструктурна субвенція та місцевий бюджет
|
2017 |
2 |
Капітальний ремонт дорожнього покриття по вулиці Костенко від будинку № 21 по будинок № 59 в селі Чорноморка Очаківського району Миколаївської області |
1460,482 |
Інфраструктурна субвенція та місцевий бюджет |
2017 |
3 |
Капітальний ремонт (утеплення) приміщення сільського клубу в селі Рівне
|
630, 000 |
Обласний бюджет, місцевий бюджет |
2017 |
4 |
Розробка містобудівної документації «Генеральний план с. Чорноморка Очаківського району Миколаївської області з планом зонування території, детальним планом території промислової зони для будівництва та експлуатації глибоководного морського порту в складі Генерального плану в проектних межах села» |
721,928 |
Інвестори, Місцевий бюджет |
2017 |
5 |
Реконструкція (утеплення) приміщення загальноосвітньої школи в с. Чорноморка Очаківського району Миколаївської області |
5 052,851 |
Державний бюджет |
2017 |
6 |
Капітальний ремонт Рівненської ЗОШ (утеплення приміщення Рівненської ЗОШІ-ІІІ ступенів)
|
Виготовлення проекту (52,781 тис грн. вже витрачено) |
Інфраструктурна субвенція та місцевий бюджет |
2017 -2018 |
7 |
Капітальний ремонт сільського клубу в селі Чорноморка (продовження) |
234, 042 |
Місцевий бюджет |
2017 |
10 |
Капітальний ремонт покрівлі Рівненської ЗОШ І-ІІІ ступенів |
В розробці |
державний бюджет |
2018 |
11 |
Капітальний ремонт покрівлі Чорноморської ЗОШ І-ІІІ ступенів |
В розробці |
державний бюджет |
2018-2019 |
14 |
Капітальний ремонт об’єктів благоустрою комунального пляжу |
В розробці |
Місцевий бюджет |
2018 -2019 |
15 |
Капітальний ремонт (утеплення) приміщення Благодатненського НВК |
В розробці |
державний бюджет |
2019 |
16 |
Ремонт дорожнього покриття вулиця Садова в селі Рівне |
В розробці |
Місцевий бюджет |
2018-2020 |
17 |
Ремонт дорожнього покриття вулиць в селах Рівне, Чорноморка, Благодатне, Осетрівка |
В розробці |
Місцевий бюджет |
2018 -2020 |
18 |
Придбання шкільного автобусу
|
В розробці |
державний бюджет + місцевий бюджет |
2017-2018 |
19 |
Придбання екскаватору для житлово- комунального господарства |
В розробці |
державний бюджет + місцевий бюджет |
2017-2018 |
20 |
Придбання мінітрактору для благоустрою |
В розробці |
державний бюджет + місцевий бюджет |
2017-2018 |
21 |
Придбання трактору |
В розробці |
державний бюджет + місцевий бюджет |
2017-2018 |
22 |
Придбання автомобіля-самоскида, потужністю до 5 т. |
В розробці |
державний бюджет + місцевий бюджет |
2017-2018 |
Розділ 5
ОЦІНКА РЕЗУЛЬТАТИВНОСТІ РЕАЛІЗАЦІЇ ПЛАНУ ІЗ ВИЗНАЧЕННЯМ ІНДИКАТОРІВ (ПОКАЗНИКІВ)ОЦІНКИ РЕЗУЛЬТАТИВНОСТІ
Очікувані результати
підвищення інвестиційної привабливості ОТГ;
доступніс інвестиційних пропозицій;
зростання та поліпшення стану малого підприємництва;
розвиток комунального господарства та значний ріст благоустрою населених пунктів ОТГ;
розвиток туризму та популяризація туристичної привабливості ОТГ;
розвиток сільського господарської індустрії;
розвиток інфраструктури населених пунктів;
поліпшення транспортного сполучення;
підвищення рівня екологічної безпеки населення;
поліпшення якості освіти;
поліпшення стану здоров’я населення
висока культура та активність громадського життя в регіоні
А все разом – створення зон комфортного проживання для населення
Розділ 6
ФІНАНСОВЕ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ РЕАЛІЗАЦІЇ ПЛАНУ
Виконання завдань та пріоритетні напрями Плану фінансуватимуться за рахунок коштів державного, обласного та місцевих бюджетів, а також інших джерел, не заборонених чинним законодавством.
Під час фінансування заходів з реалізації Плану виконавчий комітет Чорноморської сільської ради повинен забезпечити виконання запланованих завдань із залученням мінімального обсягу бюджетних коштів та досягненням максимального результату у їх використанні.
Обсяг фінансування заходів, спрямованих на виконання Плану, щороку передбачається у проекті місцевого бюджету у межах наявного фінансового ресурсу.
Фінансування заходів з реалізації Плану здійснюватиметься також за рахунок коштів інвесторів, які залучаються до реалізації конкретних інвестиційних проектів, міжнародних фінансових організацій, інших джерел, не заборонених чинним законодавством.
ДОДАТОК
Індикатори (показники) оцінки результативності виконання
завдань і заходів та досягнення цілей,
визначених Планом соціально-економічної розвитку
Чорноморської об’єднаної територіальної громади
(у відсотках до попереднього року)
№ п\п |
Найменування показника |
Од. виміру |
2017рік (очік.) |
2018 рік (прогноз) % |
2019 рік (прогноз) % |
2020 рік (прогноз) % |
І |
Фінансова самодостатність |
|
|
|
|
|
1 |
Доходи загального фонду бюджету об’єднаної територіальної громади на 1 особу |
грн. |
282,8 |
120,0 |
120,0 |
120,0 |
2 |
Капітальні видатки бюджету ОТГ на 1 особу |
грн. |
1339,4 |
120,0 |
120,0 |
120,0 |
3 |
Частка базової дотації в доходах загального фонду бюджету ОТГ |
грн. |
992300,0 |
120,0 |
120,0 |
120,0 |
4 |
Частка базової дотації в доходах загального фонду бюджету ОТГ |
грн. |
753,4 |
120,0 |
120,0 |
120,0 |
5 |
Обсяг надходжень до бюджету ОТГ від сплати податку на землю на 1 особу |
грн. |
143,5 |
120,0 |
120,0 |
120,0 |
6 |
Обсяг надходжень до бюджету ОТГ від сплати єдиного податку на 1осбу |
грн. |
377,7 |
120,0 |
120,0 |
120,0 |
7 |
Обсяг надходжень до бюджету ОТГ від сплати акцизного податку на 1 особу |
грн. |
35,9 |
120,0 |
120,0 |
120,0 |
8 |
Обсяг надходжень до бюджету ОТГ від сплати податку на нерухоме майно на 1 особу |
грн. |
678,1 |
120,0 |
120,0 |
120,0 |
ІІ |
Економічна ефективність |
|
|
|
|
|
9 |
Обсяг капітальних інвестицій на 1 особу: |
грн. |
2037,1 |
120,0 |
120,0 |
120,0 |
|
У том числі за рахунок державного бюджету |
грн. |
1906,2 |
120,0 |
120,0 |
120,0 |
|
У том числі за рахунок обласного бюджету |
грн. |
- |
120,0 |
120,0 |
120,0 |
|
У том числі за рахунок бюджету ОТГ |
грн. |
130,9 |
120,0 |
120,0 |
120,0 |
10 |
Кількість підприємств малого та середнього бізнесу на 1000осіб наявного населення |
од |
21 |
100,2 |
100,8 |
110,0 |
11 |
Протяжність побудованих у звітному році доріг з твердим покриттям місцевого значення |
км |
1,187 |
120 |
120 |
120 |
12 |
Кількість проектів регіонального розвитку, що реалізуються на території ОТГ. В тому числі за рахунок: |
|
3 |
130 |
130 |
130 |
|
коштів державного фонду регіонального розвитку; |
|
- |
100 |
120 |
120 |
|
коштів субвенцій з державного бюджету |
|
3 |
120 |
120 |
120 |
|
місцевих бюджетів на формування інфраструктури ОТГ; |
|
2 |
120 |
120 |
120 |
|
інших джерел |
|
- |
100 |
120 |
120 |
13 |
Обсяг фінансування проектів регіонального розвитку, що реалізуються на території ОТГ: |
|
8516138,33 |
120 |
120 |
120 |
|
За рахунок державного бюджету; |
|
7 969851,0 |
120 |
120 |
120 |
|
За рахунок місцевого бюджету; |
|
547287,33 |
120 |
120 |
120 |
|
За рахунок інших джерел |
|
- |
120 |
120 |
120 |
ІІІ |
Демографічна ситуація |
|
|
|
|
|
14 |
Чисельність постійного населення |
осіб |
4181 |
100,0 |
100,0 |
100,0 |
15 |
Чисельність постійного населення віком 16 – 59 років |
осіб |
2436 |
100,0 |
100,0 |
100,0 |
16 |
Кількість дітей віком до 16 років |
осіб |
745 |
|
|
|
17 |
Демографічне навантаження на 1000 осіб працездатного населення |
% |
58,2 |
100,0 |
100,0 |
100,0 |
ІV |
Якість та доступність публічних послуг |
|
|
|
|
|
18 |
Забезпечення населення лікарями загальної практики сімейної медицини на 1 000 осіб наявного населення на кінець року |
осіб |
50 |
100 |
100 |
100 |
19 |
Середня наповнюваність групи дошкільного навчального закладу ОТГ |
осіб |
17,6 |
100,8 |
100, |
100,8 |
20 |
Частка дітей дошкільного віку, охоплена дошкільними навчальними закладами у загальній кількості дітей дошкільного віку |
% |
95 |
100,2 |
100,2 |
100,2 |
21 |
Середня наповнюваність класів загальноосвітньої школи ОТГ |
осіб |
14 |
100 |
100,1 |
100,1 |
22 |
Частка дітей, для яких організовано підвезення до місця навчання і додому, у загальній кількості учнів, які того потребують |
% |
100 |
100 |
100 |
100 |
23 |
Частка випускників ЗОШ, які отримали за результатами зовнішнього незалежного оцінювання з іноземної мови 160 балів і вище, у загальній кількості учнів, що проходили ЗНО. |
% |
0 |
100,5 |
100,5 |
100,5 |
24 |
Частка випускників ЗОШ, які отримали за результатами зовнішнього незалежного оцінювання з української мови 160 балів і вище, у загальній кількості учнів, що проходили ЗНО. |
% |
10 |
100,0 |
100,5 |
100,5 |
25 |
Частка випускників ЗОШ, які отримали за результатами зовнішнього незалежного оцінювання з математики 160 балів і вище, у загальній кількості учнів, що проходили ЗНО. |
% |
11 |
100,0 |
100,5 |
100,5 |
V |
Створення комфортних умов для життя |
|
|
|
|
|
26 |
Частка домогосподарств, забезпечених централізованим водопостачанням у загальній кількості домогосподарств ОТГ |
% |
96 |
97 |
99 |
100 |
|
|
|
|
|
|
|